دنیای سینمای ایران و جهان

اخبار و حواشی سینما را با ما دنبال کنید.از زندگی خصوصی بازیگران بدانید .هالیوود

دنیای سینمای ایران و جهان

اخبار و حواشی سینما را با ما دنبال کنید.از زندگی خصوصی بازیگران بدانید .هالیوود

بهداد، هاشمی و کرامتی در راه سومالی

فیلم سینمایی «فرزند چهارم» با بازی حامد بهداد، مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی در سومالی جلوی دوربینمی‌رود.با به پایان رسیدن تست گریم بازیگران فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی «وحید موسائیان»، این فیلم به زودی کلید خواهد خورد.مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی و حامد بهداد برای بازی در این فیلم قرارداد بسته‌اند. دیگر بازیگران این فیلم حسین محب اهری، معصومه قاسمی پور و تعدادی از بازیگران بومی کشورهای آفریقایی هستند.موسیقی این فیلم را هم فریدون شهبازیان خواهد ساخت.بیش از 90 درصد از ماجراهای فیلمفرزند چهارم در کشور سومالی می‌گذرد و آزیتا موگویی مدیر تولید و محمد حسن نجم مجری طرح و سودابه خسروی طراح گریمفرزند چهارم هستند.داستان فیلم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.فرزند چهارم از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است و موسائیانعلاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کنندگی فیلمش را هم برعهده دارد.دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌: وحید موسائیان، مجری طرح: محمد‌حسن نجم، مدیر تولید‌: آزیتا موگویی، طراح گریم‌: سودابه خسروی. (فارس)

احسان علیخانی: در حال حاضر کار تلویزیونی انجام نمی‌دهم

احسان علیخانی اعلام کرد که قصدندارد سریالی را برای تلویزیون تهیه کند.این مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، ‌خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کار تلویزیونی انجام نمی‌دهم؛ در نتیجه سریالی به نام «در همین نزدیکی» را هم برای شبکه دو سیما تهیه‌کنندگی نمی‌کنم.به گزارش ایسنا، روابط عمومی شبکه دو سیما طی هفته‌های اخیر اعلام کرده بود که احسان علیخانیسریالی با عنوان «در همین نزدیکی» را تهیه‌کنندگی می‌کند.این خبر حاکی از این بود که «در همین نزدیکی»، تمی مشابه «ماهعسل» دارد و با پایان مراحل تحیقی و نگارش و پیش تولید، شهریورماه امسال کلید خواهد خورد.احسان علیخانی که چند سال اجرا وتهیه‌ی ماه عسل شبکه سه سیما را بر عهده داشت، امسال بااین شبکه همکاری نمی کن

افسانه منادی «کوچه باغ‌های خاطره» را برای سیمافیلم سریال می‌کند

ایسنا نوشت:افسانه منادی نخستین سریال بلند خود با عنوان "در کوچه باغ‌های خاطره" را برای مرکز سیمافیلم کارگردانی می کند. منادی با اعلام این خبر گفت: این مجموعه به سنین نوجوانی (10 تا 15) سالگی بزرگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی ایران می‌پردازد.این کارگردان افزود: در این سریال خاطرات این بزرگان در سنین نواجوانی که حاوی پیام های تربیتی و اخلاقی همچون شجاعت ، سخاوت ، راستگویی و ... برای کودکان و نوجوانان است در قالب اپیزودهای جداگانه که هر اپیزود بنا بر مضمون آن قسمت نامگذاری شده است به تصویر کشیده می شود.وی تصریح کرد: "در کوچه باغ‌های خاطره" با توجه به موضوع محوری آن نیازمند تحقیقات گسترده میدانی است که مرحله پژوهشی آن آغاز شده و بادر نظر گرفتن این نکته که کودکی هر یک از مفاخر در نقطه ای از ایران گذشته است این سریال تنوع جغرافیایی متنوعی به لحاظ لوکیشن خواهد داشت که به طور قطع برای بیننده جذاب خواهد بود.منادی اظهار کرد: این سریال در 13 قسمت تولید می شود که در صورت امکان، سری دوم و سوم آن نیز ساخته خواهد شد.وی افزود: احتمال دارد کارگردانی کار را به طور مشترک با نادر مقدس بر عهده داشته باشیم.افسانه منادی به تازگی ساخت تله فیلم "اولین باران پاییزی" را با بازی استاد جمشید مشایخی در مرکز سیمافیلم به پایان رسانده است.نادر مقدس "در کوچه باغهای خاطره" را در گروه کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم تهیه می کند

کریستوفر نولان در واکنش به حادثه کلرادو

کریستوفر نولان در واکنش به حادثه کلرادو در اولین ساعات روز جمعه اعلام کرد: من از طرف بازیگران و عوامل شوالیه تاریکی به پا می‌خیزد صحبت می‌کنم. می‌خواهم اندوه فراوانی را که نسبت به این تراژدی بی‌معنی که برای جامعه آئورورا اتفاق افتاده اظهار کنم. دیگر نمی‌خواهم چیزی درباره قربانیان حادثه تیراندازی بدانم اما آنها برای دیدن یک فیلم آنجا بوده‌اند. --------------- ------------ من معتقدم سینما یکی از فرم‌های مهم هنر آمریکایی است و تجربه دیدن یک داستان سربسته روی پرده یک سرگرمی مهم و لذتبخش می‌باشد. سالن‌های سینما خانه‌ام هستند و این فکر که کسی به این معصومیت و این مکان امن به اینشکل غیرقابل تحمل تعرض کند برایم آزاردهنده است. هیچکدام از ما نمی‌توانیم هیچوقت نمی‌توانیم عمق احساسات‌مان را برای کشنه‌شدگان بی‌گناه این جنایت مخوف اعلام کنیم اما آنها و خانواده‌های‌شان در ذهن‌مان هستند. همچنین در ادامه واکنش‌ها به این حادثه مخوف سینماهای AMC اعلام کرده‌اند که دیگر به تماشاگران اجازه نخواهند داد با لباس‌هایی که برای مردم ایجاد ناراحتی می‌کنند در سینماها حاضر شوند. همینطور استفاده از ماسک و اسلحه‌های تقلبی نیز در این ساختمان‌ها ممنوع خواهد شد. علاوه بر آن بسیاری از شبکه‌هایبزرگ تلویزیونی آمریکا از جمله NBC، CBS و ESPN تبلیغات فیلم را قطع کرده‌اند و برادران وارنر اعلامکرده‌اند که خودشان این تبلیغات را قطع نکرده‌اند اما از این اتفاق استقبال می‌کنند. بسیاری از شبکه‌ها هم پخش برنامه‌هایی که احتمال ناراحتی برای بینندگاندارد را متوقف خواهند کرد. با وجود این حادثه غم‌آنگیز فروش فیلم همچنان بالا گزارش شده و فیلم در روز جمعه نزدیک به نود میلیون دلار فروخته است.

بهترین فیلم های رنگی تاریخ سینما به انتخاب مارتین اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی کارگردان کهنه کار سینما، بهترین فیلم های رنگی تاریخ سینما را انتخاب کرد. فهرست انتخابی کارگردان فیلم "هوگو" شامل دو بخش فیلمهای انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان است. معیار انتخاب فیلم ها شیوه استفاده از نور و رنگ بوده و در این فهرست فیلم هایی از سال١٩٤٣ تا سال ٢٠٠٠ حضور دارند. فیلم های انگلیسی زبان: 1. «بری لیندون» (کارگردان: استنلی کوبریک، فیلمبردار: جان آلکات، 1975) 2. «جدال در آفتاب» (کارگردان: کینگ ویدور، فیلمبردار: لی گریمز،ری رناهام و هال راسن، 1946) 3. «مهاجمان مریخ» (کارگردان: ویلیام کامرون منزیس، فیلمبردار: جان اف. سیتز، 1953) 4. «واگذارش کن به بهشت» (کارگردان: جان ام. استال، فیلمبردار: لئون شمروی، 1946) 5. «موبی دیک» (کارگردان: جان هیوستن، فیلمبردار: اوسوالد موریس، 1956) 6. «شبح اپرا» (کارگردان: آرتور لوبین، فیلمبردار: دبلیو. هوارد گرین و هال مر، 1943) 7. «کفش‌های قرمز» (کارگردان: مایکل پاول و امریک پرسبرگر، فیلمبردار: جک کاردیف، 1948) 8. «جویندگان» (کارگردان: جان فورد، فیلمبردار: وینتن سی. هاچ، 1956) 9. «آواز در باران» (کارگردان: استنلی دانن و جین کلی، فیلمبردار:هارولد راسن، 1952) 10. «سرگیجه» (کارگردان: آلفرد هیچکاک، فیلمبردار: رابرت برکس، 1958) --------------- --------------- --------------- --- فیلم های غیرانگلیسی زبان: 1. «تحقیر» (کارگردان: ژان-لوک گدار، فیلمبردار: رائول کوتار، 1963، فرانسه/ایتالیا) 2. «فریادها و نجواها» (کارگردان:اینگمار برگمان، فیلمبردار: سون نیکویست، 1972، سوئد) 3. «دروازه جهنم» (کارگردان: تهاینوسوکه کینوگاسا، فیلمبردار: کوهئی سوگییاما، 1953، ژاپن) 4. «در حال و هوای عشق» (کارگردان: ونگ کار وای، فیلمبردار: کریستوفر دویل و مارک لی پینگ-بین، 2000، هنگ کنگ) 5. «آخرین امپراتور» (کارگردان: برناردو برتولوچی، فیلمبردار: ویتوریو استورارو، 1987، ایتالیا/ بریتانیا/چین/ هنگ کنگ) 6. «صحرای سرخ» (کارگردان: میکل‌آنجلو آنتونیونی، فیلمبردار: کارلو دیپالما، 1964، فرانسه/ایتالیا) 7. «رودخانه» (کارگردان: ژان رنوار، فیلمبردار: کلود رنوار، 1951، هند/فرانسه/ آمریکا) 8. «ساتیریکون» (کارگردان: فدریکو فلینی، فیلمبردار: جوزپه روتونو، 1969، ایتالیا/فرانسه) 9. «سنسو» (کارگردان: لوکینو ویسکونتی، فیلمبردار: جی. آر. آلدو، رابرت کرسکر و جوزپه روتونو، 1954، ایتالیا) 10. «سایه نیاکان فراموش‌شده ما» (کارگردان: سرگی پاراجانوف، فیلمبردار: ویکتور بستایف و یوری ایلینکو، 1964، روسیه/اکراین)